Działać, aby dobrze żywić ludzi

ICC PASŁĘK

Najwyższej jakości zamienniki mleka, a także sery, masła i miksy tłuszczowe – wszystko doskonałej jakości, wytwarzane w sterylnie czystych warunkach i ekologicznym otoczeniu, na skraju Powiśla i Warmii.
więcej >

  • Français
  • English
  • Polski

grupa Soparind Bongrain

Slide 1. Lorem isupm
Soparind Bongrain to międzynarodowa grupa oraz jeden z największych producentów i dystrybutorów serów na świecie, ale od dziesiątek lat opiera się na tych samych humanistycznych wartościach. Cel grupy jest jasny: działać, aby dobrze żywić ludzi – żywić z przyjemnością i dbałością o zdrowie. I udaje się! Dzięki wyjątkowo mocnemu kręgosłupowi moralnemu Grupy Bongrain. To właśnie dlatego, mimo dynamicznego rozwoju oraz postępującej globalizacji, Bongrain pozostaje wciąż niezależną rodzinną grupą.

W Polsce francuska Grupa Soparind Bongrain pojawiła się w 1993 roku. W Skierniewicach ruszyła wtedy produkcja sera Tartare. Później rozwój Grupy w Polsce postępował już bardzo dynamicznie – w skład Grupy weszła fabryka w Głubczycach, a także zakłady w Turku i właśnie w Pasłęku. Nasz zakład Grupa Soparind Bongrain kupiła w 2002 roku wykupując udziały m.in. od amerykańskiej spółki Land O’Lakes USA. W ten sposób zostaliśmy podłączeni do prężnie działającej grupy jako oddalony o około 1600 km na wschód satelita. Pełnymi garściami czerpiemy jednak z potężnego doświadczenia koncernu.

Obecnie Soparind Bongrain ma w Polsce trzy zakłady produkcyjne oraz całą sieć dystrybucyjną i zatrudnia około tysiąca osób. Wszyscy zgodnie przyjęli filozofię francuskiej Grupy: „Jakość bez kompromisów, każdego dnia oraz zaangażowanie w ciągły postęp”.

Początki historii Grupy sięgają jednak prawie sto lat wstecz – do roku 1920. W szampańskiej miejscowości Illoud w północnej Francji powstał wówczas zakład serowarski, w którym pierwsze doświadczenia zawodowe zbierał Jean Noel Bongrain, założyciel późniejszej Grupy Bongrain. Od tego czasu Bongrain żywi innych z przyjemnością i dbałością o zdrowie.

Na obecną pozycję na rynku Grupa zapracowała nie tylko znakomitymi produktami, ale i nowatorskim podejściem do ich sprzedaży. To właśnie Grupa Bongrain, w 1956 roku, wypuściła na rynek ser Caprice des Dieux. To pierwszy markowy ser pleśniowy, który miał własną nazwę i własną markę. Nic dziwnego, że szybko stał się hitem. Niedługo później dołączyły do niego zresztą kolejne produkty, sery: Tartare, Chaumes, Chavroux czy Saint Agur.

Na przełomie lat 60. i 70. Grupa rozpoczęła swoją ekspansję poza Francją. Sery Bongrain przebiły się na rynki w Belgii, Austrii i Szwajcarii, a także w USA. W latach 90. spółka zwróciła się natomiast w kierunku Europy Wschodniej, m.in. w kierunku Polski. W międzyczasie, w latach 80., spółka weszła również na giełdę. Dziś ze swoimi produktami jest obecna nie tylko w Europie i USA, ale również w Ameryce Południowej i Azji. Wszystko dzięki nieustannej modernizacji i dostosowywaniu się do przemian gustów i potrzeb odbiorców produktów.